Senior Summer Ambassador 2021: Day 8

Menemsha, Martha's Vineyard, MA

Garrett

Wednesday, August 11, 2021

Today we started in the West Harbor of Fishers Island, New York where we anchored yesterday. We woke up early and raised anchor before setting the mainsail. Next, we ate a delicious breakfast of oatmeal and carrot cake muffins. After our wonderful breakfast we raised the foresail which was followed by the headsails. Next we did our chores which for A Watch was deck wash. Following our chores, A Watch started our Seamanship rotation. For Seamanship, we did sea shanties and then learned about the Dutchman's Log which is a way of finding your speed using a saltine cracker and some cool math. After our Seamanship rotation, we had lunch which was delicious turkey wraps and veggie soup. Following a quick lunch A Watch tool over on active watch. After a really fun active watch we moved to R & R. We journaled for a while and then took an hour of unstructured rest time. Following R & R, we sailed onto the anchor in Menemsha, Martha's Vineyard. Upon arrival, we had a delicious dinner which consisted of chicken and rice, salad, corn bread and brownies. After dinner we finished off our day by watching Master and Commander: The Far Side of the World.

///

Versión español

Hoy empezamos en el puerto oeste de Fishers Island, Nueva York, donde nos anclamos ayer. Nos despertamos temprano y subimos el ancla antes de subir la vela mayor. Después, desayunamos una rica avena y pan dulce de zanahoria. Después de nuestro desayuno maravilloso subimos el trinquete, seguido por los foques. Después completamos los aseos, que para Grupo A fue el lavado de la cubierta. Después del aseo, Grupo A empezó nuestra rotación de Marinería. Para la Marinería, hicimos salomas marítimas y aprendimos sobre el "Dutchman's Log," que es una manera de calcular tu velocidad usando una galleta tipo Saltine y unas matemáticas interesantes. Después de nuestro turno de Marinería, comemos unos sandwiches de pavo y sopa de vegetales. Después de este corto rato de comer, el Grupo A asumimos la vigilia activa. Después de un turno muy divertido en la vigilia activa, cambiamos a R & R. Escribimos en los diarios por un rato y tomamos una hora de descanso sin actividades. Después del R & R, navegamos en el ancla en Menemsha, Martha's Vineyard. Al llegar, cenamos una deliciosa cena de pollo con arroz, ensalada, pan de elote, y brownies de chocolate. Después de la cena terminamos el día mirando Master and Commander: The Far Side of the World ("Capitán de mar y guerra: La costa más lejana del mundo").